2015. április 14., kedd

#Kritika 394 It's me, Amelia

It's me, Amelia
Kinézet:
   Sajnálom, de azt kell, hogy mondjam, hogy nekem nem tetszik a fejléc. Nem szép, hogy az egyik oldala a képernyő szélére csúszott, a másik oldalánál pedig néhány centi távolság van. A fejlécről nem igazán tudom lekövetkeztetni, hogy milyen lehet a történet és nem is tükröződik róla semmi. Jobban szeretem azokat a fejléceket, amiken van néhány utalás a történetről. Egy apró jel, kép vagy szín, amiből lehetne tudni, hogy milyen is a történet. Ezek viszont a tiéden nem jelennek meg. A fejléc hátterének pacák vagy blog hátterek vannak összemosva, ami azt a hatást kelti, mintha csak rá lennének dobva a szereplők képei, de lehet, hogy ez így is van. A szereplők kivágása is csúnya és nem néz ki jól, ahogy az a középső fej belóg a másik kettő közé. A cím betűtípusa sem tetszik, valami díszesebb lehet, hogy jobban mutatna. Tudom, hogy nem te készítetted a fejlécet, ezét se mondok többet, hiszen ez nem teljese a te hibád. Viszont szerintem rendelj egy másik fejlécet egy profibb szerkesztőtől.
   A design nekem nagyon sötét. Ezek a sötét lila színek szerintem nem illenek a fejlécen lévő színekhez. A fejléc alatt lévő It's me, Amelia felirat felesleges, mert a blog címe a fejlécre is ki van írva és az a felirat csak a helyet foglalja. Ráadásul a keretben lévő címet is alig látni a sötét háttérszín és a sötét betűszín párosítás miatt. A modulok közül hiányolom a rendszeres olvasókat és a menüt is, amikben a szereplők szoktak lenni. Láttam, hogy egy külön bejegyzésbe tetted a szereplők képeit, de szerintem előnyösebb ha az oldal moduloknál a menükhöz beraksz egy Szereplők nevezetű oldalt, ahol az olvasók megtalálhatják azoknak a képeiket. Ha már itt tartunk, akkor a menükhöz egy Fejezetek nevű oldalt is berakhatnál, hogy könnyebben meglehessen találni a részeket. Illetve egy Versenyek, díjak nevezetű oldal sem ártana, ahová betehetnéd a versenyre jelentkező képeket és az azon kapott díjakat. A modulok sorrendje sem jó. Hiányolom az oldalról a fülszöveget is. Ezt szerintem pótold, mert ez egy fontos dolog egy blogon, Innen is tájékozódhat a jövendőbeli olvasód, hogy belekezd-e a történetbe vagy sem. Szerintem így lenne a legideálisabb:
- Fülszöveg 
- Rendszeres olvasók
- Információk
- Menü
- Chat
- Credit
- Ennyien voltatok itt
- Linkcserék
- Blogarchívum
- Magamról
25/15

Történet:
   Feltűnt, hogy az első rész előtt nem írtál prológust. Én fontosnak tartom, hogy egy történetnek legyen egy bevezető - prológus - és egy lezáró - epilógus - része, ami által az egész történet egy kerek egésszé válik. Ennek hiányában én úgy érzem, mintha in medias res kezdődne a történetet. Semmi bevezető vagy legalább egy fülszöveg, ami mutatná, hogy nem csak belecsaptál a történet írásába.
    Az egész történet úgy kezdődik, hogy főiskolára jár, két napja szakított a pasijával és, hogy a volt pasija és ő egy osztályba járnak. Nos, még nem vagyok otthon ebben a főiskolás témában, de azt tudom, hogy ott nem negyvenöt percesek az órák és nincsenek osztálytársak sem. Mert ha jól tudom, ott nem olyan osztályok vannak, mint például a közép és általános iskolákban, hogy a diákok minden órán együtt vannak. Az is furcsa, hogy a szomszédba egy olyan fiú költözik, aki a helyi fősulira jár, de tizennyolc éves és végzős. Ez inkább egy középiskolára jellemző, mint sem egy főiskolára, ahová tizennyolc-tizenkilenc évesen mennek a diákok és több, mint húsz évesen kerülnek ki onnan. Szerintem te inkább a középiskolára gondoltál, de ha mégis a főiskolára, akkor javaslom, hogy nézz utána a dolgoknak és csak utána írd le, miután megbizonyosodtál róla, hogy mi hogyan működik.
   Sokszor találkoztam olyan mondatokkal, melyeknek az első felében még jelen idővel írtál, aztán pedig átváltottál múltba, de a következő mondat már megint jelen lett aztán pedig múlt és ez így folytatódott. Mielőtt elkezdesz írni egy történetet fontos, hogy eldöntsd, hogy milyen időben szeretnéd írni a részeket.
   Nagyon sokszor alkalmaztad a három darab pontot a mondatok végén. Minél több három ponttal végződött mondatot láttam, annál zavaróbb lett a történeted olvasása. Próbáld meg a lány gondolatait szavakkal érzékeltetni. Senki sem fog megkövezni azért, hogy néhány mondattal hosszabb lesz az adott rész. Ezt a három pontos végződést én is szoktam alkalmazni, de csak és kizárólag baráti beszélgetéseknél facebookon. Ezzel csak azt próbálom érzékeltetni, hogy egy baráti beszélgetésnél az simán megállja a helyét, de egy ilyen történetben, ami az egész világ számára nyilvánossá van téve, nem. És ez a Liaaaa, sziaa, nah és hasonlóan írt szavakra is igaz. Ne alkalmazd a blogodon azokat a szavakat, melyeknek a végére ok nélkül rengeteg magánhangzót írsz. Mint mondtam, ez egy privát beszélgetésben elfér, de itt nem. Ha igényes szöveget szeretnél kiadni a kezeid közül, akkor ezeknek a használatát kerüld el.
   Az elmúlt két napot hétvégén azzal töltöttem – azon kívül, hogy szinte megállás nélkül sírtam – hogy az interneten keresgéltem olyan videókat amiken smink tanácsokat adnak, hogy eltudjuk jól takarni a karikás, kisírt szemeinket. Aha, szerintem se azzal fogja tölteni a szabad idejét egy összetört szívű lány, hogy sminkes videókat nézzen, hogy hogyan takarja el a karikákat a szeme alól.
   Ne haragudj, hogy azt mondom, de Lia stílusa és maga a lány is számomra visszataszító. Egyik pillanatban még azért siránkozik, hogy szakított a pasijával, utána mikor a fiú meg akarja vele beszélni a dolgokat, ő azt mondja, hogy legyenek barátok, de belül nem ezt gondolja és utána megint siránkozik egyet, hogy nem lehetnek együtt. Nem lenne egyszerűbb, ha leülnének és megbeszélnék a dolgokat? Mert ez még jobban csak belezavar a történetbe. Vagy legalább döntse el Lia, hogy mit is akar valójában.
   A történetről többet nem tudok elmondani, mert még négy rész van fent és azokból sem derül ki sok minden. 

25/16

Összesen: 50/36


Elnézést, ha bármivel is megbántottalak, nem állt szándékomban. Én csak a saját véleményemet írtam le és az már csak rajtad áll, hogy megfogadod-e a tanácsaimat, vagy sem.

Anastasia B.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése